zaterdag 22 augustus 2015

Frozen en lachende meisjes

Kleine meisjes dromen al eens van een prinsessenleven. Ester, het dochtertje van mijn broer, kan sinds we samen naar Frozen gingen kijken in de cinema over bijna niets anders meer praten dan koningin Elsa en prinses Anna.
Toen ik dan ook een stofje van deze twee figuurtjes, samen met de grappige Olaf, vond, kon ik niet anders dan een kleedje maken. Niet echt een stofje dat ik zelf zou kiezen in een stoffenwinkel, maar hé kleine meisjes en hun megagrote glimlach zijn het belangrijkste, toch?
Ik gebruikte een patroon uit Stof voor durf-het-zelvers en had enkel wat probleempjes met het afwerken van de rits en de voering omdat het zo een gezellig schuiverig stofje was. De kleine afwerkingsfoutjes kunnen Ester echter totaal niet deren en ze is helemaal klaar om haar vriendinnetjes jaloers te maken met haar Frozen-jurk.

3 opmerkingen: