vrijdag 5 april 2013

Een gevulde dag

Vandaag nam ik dagje vrijaf om samen met mijn vriendin en haar vierjarig zoontje indoor te gaan skiën in Terneuzen. Na ons ski-avontuur besloten we enkele lekkere adresjes te bezoeken in Gent.

Voor een late lunch trokken we naar 'Potatolicious'. Over dit eethuisje had ik al ontzettend veel goede kritieken gehoord, dus moest ik dit absoluut uitproberen.
De naam laat al raden dat je hier aardappel op je bord krijgt. Een krokante, in de schil gebakken aardappel met een heerlijk smeuïge binnenkant en dit vergezeld van een door jou gekozen sausje, toppings, vlees, vis of tofu.

Het concept van dit eethuisje is gezonde fast food en ze zijn meer dan geslaagd in hun opzet. Ik koos voor de Crispy Bacon. Aardappel vergezeld van spek moster honingsaus, champignons, seizoensla, tomaat, rode biet, lichte zure room en bieslook.
Na deze heerlijke lunch vonden we nog een klein gaatje voor een dessert. Het beste adres daarvoor is uiteraard 'Julie's House'.

Het cupcake en taartwalhalla van Gent bevindt zich aan de kraanlei op een boogscheut van het Gravensteen.
Ik koos voor een aardbeicupcake met aardbeiroomkaastopping vergezeld van een heerlijke thee.
 Je kan de cupcakes en taartje meenemen naar huis, maar het is toch ook een must om eens gezellig in een van de salons te blijven hangen. Gezelligheid troef door de knusse hoekjes, het leuke bijpassende servies...en het gezelschap kan er ook voor iets tussen gezeten hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten