donderdag 7 november 2013

The other Boleyn girl

Herfstweer, regenweer, in-de-zetel-met-een-goed-boek-en-een-dekentjesweer. Enkele weken geleden, op een regenachtige zondag zoals we er al enkele hebben gehad, besloot ik weer eens helemaal onderuit te zakken met een spannende historische roman.

Voor vele mensen kan het heel saai lijken allemaal, maar ik ben een echte liefhebber van geschiedenis. Sinds enkele jaren ben ik volledig geïntrigeerd door de Tudoriaanse periode. Boeken en films heb ik met veel plezier verslonden.

Iedereen heeft waarschijnlijk de film 'The other Boleyn girl' gezien met in Scarlett Johansson, Natalie Portman en Eric Bana in de hoofdrol, maar het boek lezen is er bij mij nooit van gekomen.
Philippa Gregory neemt ons terug naar het Tudoriaanse tijdperk en de regeringsperiode van Henry VIII. Voor er sprake was van Anne Boleyn en haar romance met de koning, een relatie die Engeland op zijn grondvesten deed daveren, hield de zus van Anne, Mary (beter bekend als the other boleyn girl), het bed van de koning warm.

We volgen dus deze keer het alom bekende verhaal van Anne Boleyn en Henry Tudor door de ogen van Mary Boleyn en dat toont toch een volledig andere kant van de geschiedenis. Echt een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten