dinsdag 15 april 2014

Yellow

Na wekenlang aftellen was het zaterdag eindelijk zover: ons etentje in Yellow, het pop-up restaurant van Gert De Mangeleer en Joachim Boudens. Het werd een vierde dagje verjaardag vieren voor "het lief". Na een citytrip van 3 dagen in Madrid, maakten we het Venetië van het Noorden onveilig, Brugge. Na het shoppen en grasduinen langs de hotspots van de stad, was het tijd om de beentjes onder tafel te schuiven.

Om 18u30 hadden we een tafeltje gereserveerd in Yellow. Na de vlotte ontvangst werden we aan ons tafeltje opgewacht door Maxime Depreitere die deel uitmaakt van het vaste Hertog Jan-team.

We begonnen met een gin(filliers)-tonic en misten wel een klein hapje bij het aperitief. Op tafel stond wel een heel lekker "zakje" brood en de boter werd verpakt in een Yellow-jasje. Het zakje zorgde helaas bij sommige andere tafels voor problemen aangezien er meer dan eens een zakje mét nog een broodje op de grond belandde. Wij waren dus gewaarschuwd...
Als voorgerecht koos ik voor de gegrilde puntpaprika, gevuld met verse geitenkaas, groene olijven en ansjovis. Dit gerechtje werd aan tafel afgewerkt met een bouillon van paprika.
"Het lief" ging voor de Vitello Tonato Yellow Style en kon net zoals ikzelf handen en vingers aflikken van ons eerste gerechtje. De beste Vitello die ik al geproefd heb!
Onmiddellijk is ook duidelijk dat het Yellow-team al heel wat ervaring heeft opgebouwd in Hertog Jan, want zowel in de keuken als in de zaal lijkt alles op wieltjes te lopen en werkt het team als een wel-geoliede machine samen. Het tempo ligt dan ook heel hoog en de gerechten volgen elkaar snel op.
Als hoofdgerecht koos ik voor het vegetarische gerecht van de dag. Dit bleek een heerlijke canneloni te zijn gevuld met verse spinazie, ricotta en dit op een bedje van fijngesneden groentjes. Alweer een schot in de roos!
Ook de steak tartare aan de andere kant van de tafel smaakte heerlijk door. Perfect afgekruid en vergezeld van heerlijk dikke Yellow frietjes en een fris slaatje van kool.
De "verjaardagsmaaltijd" was pas geslaagd na ons dessert: de allerbeste dame blanche ooit! A la minute gedraaid vanille-ijs, dat werd geserverveerd aan tafel, met overheerlijke en rijkelijk veel chocoladesaus (zo hebben we het graag). De ideale afsluiter van een culinair hoogstaande avond!

Het grootste gemis van het diner was het feit dat Gert De Mangeleer zelf niet aanwezig was. We keken er allebei nog zo hard naar uit om de sympathieke driesterrenchef te ontmoeten. Gelukkig hebben we ontzettend lekker gegeten en maakte de vlotte service van het jonge zaalteam veel goed.

Het pop-uprestaurant is nog open tot eind mei en ik hoop stiekem dat we binnenkort nog eens een tafeltje kunnen reserveren en we de chef dan wel achter zijn fornuis treffen. Of misschien mag ik voor mijn verjaardagsetentje wel naar het vernieuwde Hertog Jan...#dreaming #hoping.

2 opmerkingen:

  1. Goh, ik krijg direct zin om ook eens langs te gaan :-)
    Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award. Neem eens een kijkje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Leila, zo tof! Bedankt!
    En zeker en vast langsgaan bij Gert De Mangeleer...tis echt een aanrader! Als ik eraan terug denk, dan krijg ik opnieuw het water in de mond :-)

    BeantwoordenVerwijderen