vrijdag 29 mei 2015

Babyborrel, wensboom, dessert table, candy shop ... een ideale mix!

De voorbije weken zijn voorbij gevlogen! Bijna elke minuut spendeer ik met onze kleine man en tussendoor moest ik ook nog eens de laatste voorbereidingen treffen voor de babyborrel van vorige zaterdag.

Na maanden kon ik mijn naaimachine nog eens boven halen om een vlaggenlijn te maken. Aangezien op onze geboortekaartjes een girafje stond, besloot ik het giraffenpaneel van Bambiblauw te gebruiken. Lekker toepasselijk! En wat voelde het heerlijk om nog eens iets van de naaimachine te laten rollen. Dat smaakt naar meer!
Mijn eerste idee was om het volledige dessertenbuffet zelf te maken. Vanaf het ogenblik dat ik bevallen was, werd me meer dan duidelijk dat dit totaal niet realistisch was. Ik besloot om enkel mijn succesrecept voor cupcakes te maken en koekjes in de vorm van girafjes en papflesje. Deze zouden een plaatsje krijgen bij de "candy shop".


Ja, u leest het goed. Naast het dessertenbuffet gebruikte ik ook een tafeltje om een heuse candy shop voor de kindjes in te richten. Lekker dicht bij het schuifraam én het springkasteel. Uiteraard werd mijn idee ontzettend gesmaakt...en dit door jong en oud.
Voor het dessertenbuffet kon ik rekenen op mijn mama die lekkere chocomousse en rijstpap maakte. Samen met de cupcakes en het lekkers van bij de bakker, mochten we best trots zijn op onze dessert table.

Het zaaltje dat we gehuurd hadden voor de babyborrel kon wel wat aankleding krijgen. Ik maakte optimaal gebruik van  de hanglampen om overal lampionnen op te hangen. Instant gezelligheid!

Naast de doopsuikertjes, plaatste ik een wensboom waar alle genodigden een wensje konden nalaten voor onze kleine Seppe. Heel leuk om dit alles na het feest te kunnen lezen. De wensboom heeft ondertussen een mooi plekje in ons huis gekregen.


Het werd een drukke en gezellige namiddag, samen met vrienden en familie, waar we toch even van op onze positieven moesten komen. Dat is net op tijd gelukt voor het doopfeest dat nu zondag op de agenda staat.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ideeën allemaal. Spijtig genoeg zijn de baby's hier allang gepasseerd. Maar wel misschien leuk voor een communie of verjaardag. Hoe heb je die koekjes in die vorm gekregen? Liefs Alice

    BeantwoordenVerwijderen