maandag 1 mei 2017

Wikkeldeken

Tien weken geleden begon ik vol goede moed aan een wikkeldekentje voor de baby die toen nog in mijn buik zat. Eenmaal achter de naaimachine, kreeg ik harde buiken en ging dus voor de zekerheid maar even aan de monitor liggen. Als je op 2 minuten stappen van het ziekenhuis woont, ga je liever eens te veel dan te weinig. Na de monitor mocht ik nog even op controle bij de gynaecoloog die me naar huis stuurde met de zin: "het zal nog niet voor deze week zijn".
's Avonds mochten we bij vrienden eten, dus het wikkeldeken raakte niet af die dag. Eens aan het aperitief, kreeg ik weer buikpijn en voelde me erg misselijk. Een buikgriep, cadeau gekregen van de zoon, bleek al snel de boosdoener. Dit buikgriepje zette echter ook de bevalling in gang. Ons meisje werd 5 weken te vroeg geboren en moest 2 weken op de neonatale dienst blijven.
Van het wikkeldeken afmaken kwam niet echt veel in huis. Na het over en weer lopen naar het ziekenhuis, kwam de zorg voor Hanne hier thuis erbij. Denk daar dan ook nog een zoontje bij die net 2 werd (er moest dus ook nog een feestje gepland worden) en volop aan het peuterpuberen is en je kan begrijpen dat mijn naaimachine niet echt veel dienst gedaan heeft.
Deze week vond ik eindelijk de tijd (en zin) om de naaimachine van uit de kast te halen en dit is het resultaat! Deze keer volgde ik het patroon van Made by Jo. Een heel makkelijk projectje, maar ik ben toch meer fan van het vlinderdeken van Stof voor durf-het-zelvers dat ik hier en hier al eens maakte. De voetjes zitten er steviger in vast wat best wel praktisch is als je een klein schoppertje hebt zoals wij. 

De stof kwam van de stoffenkamer en ik ben op slag ook fan van de minky fleece, wat een zacht stofje is me dat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten