donderdag 18 mei 2017

Lijmpistolen, cameo's ... babyborrel

Na een weekje of twee mijn lijmpistool en cameo als verlengde van mezelf te hebben gebruikt, mocht zaterdag het resultaat getoond worden op onze babyborrel.
Het zaaltje kon immers best wat gepimpt worden en ja Hanne verdiende wel wat roze accenten. De lampionnen werden feestelijk versierd met vlindertjes (allemaal gesneden met de cameo, wat een godsgeschenk!).

Het thema van de luchtballon en de olifant (het geboortekaartje) werd doorgetrokken. Boven de dessert table maakte ik 2 alternatieve luchtballonnen met ertussen een naamslinger. Voor de alternatieve luchtballonnen gebruikte ik alweer lampionnen (jaja, de webshop die ze verkoopt, had een goede klant aan mij) en als mandje een klein theekopje en onderzetbordje. Deze kocht ik in IKEA.

We hadden een springkasteel voorzien, maar je hebt altijd kindjes die het even rustiger aan willen doen. Ik richtte dus een knutselhoekje in. Ook dit mocht wel wat versiering krijgen. Ik maakte 4 kleurrijke luchtballonen uit papier, zodat de kindjes onmiddellijk wisten waar ze moesten zijn.
De luchtballonen werden gemaakt met de cameo en de naaimachine.


In plaats van de gewone tekeningen en kleurplaten, maakte ik onesies die de kindjes mochten versieren en aan de "wasdraad" mochten hangen. Een leuk idee dat op veel enthousiasme kon rekenen.

Het gastenboek maakte ik met houten hartjes in de vorm van een luchtballon. De mensen mochten hun naam noteren op een van de hartjes.

De kaartjes mochten in een herinneringsbox gedropt worden die ik liet maken bij Sweet Milly.



Voor de dessert table, maakte ik zelf niet zoveel. De gedecoreerde taart kocht ik bij grote uitzondering elders. Cupcakes en olifantenkoekjes rolden wel uit mijn oven. De cupcakes decoreerde ik met cupcaketoppers die ik zelf maakte.

Ik waagde me ook aan een nieuw recept voor de topping, maar dit werd niet zo'n succes (vond ik zelf, want de kindjes hadden het wel graag...sugar all around!).

Een nieuwigheid waren de icecream cone cupcakes. Makkelijk om te maken en een topper bij de -12jarigen.

De tafeltjes werden nog gesierd met luchtballonnen gevuld met chips en theelichthoudertjes met het luchtballonnetje en olifantje van het geboortekaartje.

Het was, voor ons althans, een geslaagd feestje!



3 opmerkingen: