woensdag 27 juni 2018

In de wolken

Begin juni kreeg ik de vraag van Seppe's juf of ik nieuwe wolkjes wou maken uit vilt voor het "weerstation" in de peuterklas. Met de doos gekleurde vilt onder de arm trok ik huiswaarts en sinds twee weekjes hangen de wolkjes te blinken in de klas.


Het was een werkje dat best wat tijd in beslag nam. De juf wou immers een regenwolkje, een sneeuwwolk, een blauwe wolk, een witte wolk, een onweerswolk, een zon, een wolk met een zon en een maan.

Ik ging aan de slag met vilt, naaimachine, pandavulling, naald en draad (old school) en mijn lijmpistool.
De regenwolk kreeg vrolijk, kleurige regendruppels en het uitknippen van de sneeuwvlokjes vroeg heel wat engelengeduld.
Ze zijn best lief geworden, vinden jullie niet? Seppe heeft maar een half maandje kunnen genieten van de knutsels van mama in de klas, maar september 2019 is het aan Hanne haar beurt en die kan er een jaar lang geniet van hebben.
(foto van de maan en de blauwe wolk ontbreekt)

1 opmerking: