zondag 5 mei 2013

Homemade Balls & Glory

Toen Wim Ballieu voor het eerst op tv verscheen, was ik niet onmiddellijk een van zijn grootste fans. Dit veranderde enigzins na een etentje bij Balls & Glory in Gent.

Via facebook ging ik ook in op Wim's vraag om een recept te testen voor zijn nieuwste kookboek 'Het gehakballen kookboek'. Een vraag die ik met plezier inwilligde. Nu zijn boek verschenen is, ben ik een echte balls-liefhebber geworden! Het is een heel toegankelijk kookboek geworden, met recepten die niet té langdradig zijn uitgeschreven, maar toch voldoende info bevatten voor de hobbykoks onder ons.

Vanavond stond zijn Balls & Glory-stoemp op het menu (ondanks het warmere weer vandaag) met een klassieke gehaktbal en de bruine balls & glory-saus. Heerlijk! Als je de ingrediënten van de saus leest, zal je misschien eerst een beetje verbaasd zijn, maar ze smaakt echt heel lekker en past perfect bij de gehaktbal en de stoemp.
Op naar het volgende Balls & Glory-gerecht dat hier op tafel zal verschijnen!

2 opmerkingen:

  1. de ballen zijn overheerlijk!
    Maar waar kan ik het boek kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ine, het boek is in alle goede boekhandels te verkrijgen hoor! Fnac, Boekhandel,....of natuurlijk bij Balls & Glory zelf :-)! Veel gehaktballenplezier!

    BeantwoordenVerwijderen