maandag 9 juni 2014

Ringkussentje

Binnen iets minder dan een maand is het eindelijk zover: het trouwfeest van mijn broer. We zijn al maanden aan het aftellen en nu we dichter en dichter bij 5 juli komen, is het tijd om aan de kleine details van de dag te denken.

Zo is er bijvoorbeeld het ringkussentje. In de ridderzaal waar alle burgerlijke huwelijken in onze stad worden voltrokken, gebruiken ze een lelijk,oud en rood kussentje om de ringen op te presenteren. Dat kan veel beter zou je zo denken.
Ik ging in de trouwcollectie van stoffen van leuven neuzen en vond een witte satijnen stof en een kanten stofje waar ik graag mee wou werken en waarvan ik overtuigd ben dat het bij het trouwkleed van mijn schoonzus zal passen.

Ik nam 2 vierkantjes van 20 op 20 cm in de satijnen stof en paste op een halve hoek de kanten stof. Aan de bovenkant bevestigde ik een satijnlintje om de beide stoffen van elkaar te scheiden en om de lintjes aan te bevestigen waaraan de ringen kunnen worden vastgemaakt.
De trouwringen zullen op het kussentje in stijl naar voor kunnen worden gebracht door een van de kindjes. Wij kijken alvast uit naar de grote dag!
(laatste foto toegevoegd na het trouwfeest...dit is het ringkussentje op de grote dag mét de trouwringen van broer en schoonzus)

1 opmerking: