dinsdag 27 juni 2017

Een Lua voor Seppe

Het is hier stil geweest op de blog...heel stil. Dit wil niet zeggen dat ik lekker zitten luieren heb tijdens mijn bevallingsverlof: doopfeestjes plannen, opnieuw beginnen lopen (én proberen om dit 2 à 3 keer peer week te doen, wat niet altijd evident is met 2 kinderen jonger dan 2,5 in huis), een concertje van Coldplay meepikken en ja...er was ook tijd om te naaien!

Seppe is sinds juni in een nieuwe crèche gestart en er werd gevraagd om een slaapzakje mee te brengen. Nu heb ik niet zoveel zomerslaapzakjes liggen voor mijn 2-jarige, gezien hij dit niet zo frequent meer draagt sinds hij in zijn 'grote-jongens-bed' slaapt. Ik had vorige winter echter al stof in huis gehaald en het Lua-patroon van Straight Grain. De zwangerschap en het wat rustiger aan moeten doen, zorgde er dus voor dat de stof bleef liggen. Tot nu!
Al bij al een makkelijk patroontje, hoewel ik bij de rits toch een klein foutje maakte. Zeker dat dit bij slaapzakje nummer twee, dat ik al in mijn hoofd heb voor Hanne, vermeden zal worden.
Het stofje is eigenlijk wel een herfst-/winterstofje, maar door geen tussenvoering te gebruiken en een dunne voeringstof, kan het zeker en vast dienen voor de lente/zomer. Als we natuurlijk geen temperaturen krijgen zoals vorige week want dan zijn slaapzakjes en knusse dekentjes totaal overbodig!
Het stofje komt van Lavvi Ebbel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten