dinsdag 27 december 2016

Back online

We zijn terug online na drie dagen afwezigheid. Ik ben vroeger dan middernacht gestart, dus mocht ik gisterenavond de wifi opnieuw opzetten. En ja, ik geef het toe...ik heb anderhalf uurtje gezeurd.

Het experiment was een beetje moeilijker dan gedacht. Vooral de eerste dag had ik het erg moeilijk om de gsm te laten liggen. Best een saai ding zo zonder internet eigelijk en zeggen dat we er vroeger alleen mee konden bellen en smssen.

Vooral whatsapp én pinterest werden enorm gemist. En in veel mindere mate dan gedacht facebook. Na het opzetten van de wifi viel me onmiddellijk op hoeveel emails ik wel niet krijg die ik uit gewoonte delete zonder te lezen. Ik hield me deze voormiddag dus lekker bezig om me van verschillende mailbrieven uit te schrijven en zo al iets meer rust te krijgen in mijn emailverkeer.

Voor de rest heb ik geleerd dat ik niet elke keer moet kijken op mijn gsm als ik het bekende "ping" hoor van een bericht of mail. Mensen die me dringend nodig hebben, zullen wel opbellen.

Ik kan het iedereen wel eens aanraden om de detox te volgen en wie weet komt er nog meer positiefs naar boven voor jezelf dan voor mij. Ik heb de kerstdagen wel heel bewust meegemaakt zonder enige afleiding en kon me dus volledig focussen op het vieren samen met mensen die ik graag zie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten