zaterdag 3 december 2016

Een tipi van de Sint

Een tipi in 30 etappes...zo kan ik mijn laatste projectje omschrijven. Met babybuikje nummer 2 en veel rust werd het elke avond een klein beetje naaien. Zo duurde het wel even voor de tipi in elkaar zat, maar net op tijd voor "pakjesavond". (Ja, de Sint kwam hier een beetje vroeger op bezoek!)

Staat hij volledig mooi perfect rechtop zoals het zou moeten? Neen, echt wel niet, maar ik ben best trots op hoe hij geworden is en de fonkeling in Seppe's oogjes als hij in en uit zijn "huisje" klimt, daar doe je het toch allemaal voor als mama.
Hoewel ik niet voor een goedkoop stofje ging van bij IKEA zoals de meesten, valt deze tipi nog steeds veel goedkoper uit dan de exemplaren die je online en in talloze babywinkels kan vinden de laatste tijd.

Het stofje is Triangle black&white van B*Inspired by Poppy en kocht ik een hele poos geleden bij Stoffen van Leuven. Aangezien ik een metertje tekort kwam, bestelde ik nog wat extra bij stoffen-online waardoor ik voldoende over had om ook nog een zacht speelmatje te maken om in de tipi te leggen.
De opening kreeg handige lintjes mee om de tipi open te houden, maar onze kleine man lijkt op zijn privacy gesteld te zijn want hij wil de gordijntjes liever 'toe' zoals hij dat zo mooi kan zeggen.

Naast het zachte speelmatje mochten fluffy kussentjes niet ontbreken. Ik maakte er twee in dezelfde stof als de tipi en twee in een écht tipi-style stofje (Saponi black&white eveneens van Poppy).

De schoentjes werden hier gisteren naar traditie gezet....een mooie tekening, worteltjes, suikerklontjes, een glaasje water voor de Sint en een pintje bier voor zwarte piet. Naast de schoentjes voor Seppe werden ook die van mijn broer zijn kindjes gezet én dat vond Seppe nog niet voldoende want hij kwam prompt tevoorschijn met een de loopschoen van papa. Had die weer even geluk!



Dank u Sinterklaasje!

(Voor wie de tipi zelf wil maken, volgde ik de tutorial van Madame Toertjes)

1 opmerking: