zondag 18 december 2016

Een roze hertje voor kleine Esmée

Zes weekjes vroeger dan voorzien werd prinses Esmée geboren. De mini-pruts had niet zoveel zin om te wachten tot 25 december om de grote wereld te komen ontdekken. Na twee en een halve weekjes aan te sterken op de dienst neonatale mocht de sterke kleine meid al naar huis.

Ik werd dus op snelheid gepakt, want het cadeautje was helemaal nog niet klaar! Bij mijn eerste bezoekje ging ik dus langs met een gekocht tenu'ke voor prematuurtjes (want wie is daar nu op voorzien?), een snoezig lichtje van A little lovely company en wat zachte knuffeltjes én voor het eerste zorgde ik ook voor kraamkost! Mme Zsazsa heeft ons dat weer goed geleerd want als je nog aan het herstellen bent van een zware bevalling en de hele tijd tussen huis en ziekenhuis moet pendelen, heb je niet echt veel zin om te staan koken.
De stof voor het speeltapijt/boxkleed lag wel al een tijdje klaar en dus kon ik snel in actie schieten. Mijn vriendin was grote fan van het speeltapijt dat ik voor Seppe gemaakt had en daarom was de keuze voor de paneelstof van bambiblauw snel gemaakt.
Ik koos voor het hertje omdat die op een roze achtergrond afgebeeld staat (voor mama Femke kan het niet roze genoeg zijn) én in de tuin lopen ook enkele schattige bambi's. Ik combineerde met een ander roze stofje van dezelfde webshop om tot dit fijne resultaat te komen.
De binnenkant werd lekker zacht gemaakt door een groot stuk fiberfill op rol. Deze zette ik vast rondom het paneeltje zodat deze niet teveel kan verschuiven.
De foto's zijn wat aan de donkere kant (leve de winter zullen we dan maar denken), maar ik ben ervan overtuigd dat kleine Esmée veel geniet zal hebben van haar zachte tapijtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten