zondag 24 augustus 2014

Tijd voor een picknick! (mét visjes)

Terwijl iedereen al bijna terug aan het werk is en de schoolbanken weer lonken, mogen wij nog vertrekken voor een welverdiende vakantie.

Dit jaar gaan we met de wagen naar het zuiden van Frankrijk en trekken we daar een beetje rond. Tijd voor zon, zee, natuur, gezellige stadjes, lekker eten, heerlijke wijn en ... picknicken!

Ik maakte een picknickdekentje uit het boek "Zo Geknipt" van Sanne & Riet. Ik paste wel de afmetingen aan omdat de stof die ik absoluut wou gebruiken maar 120 cm breed was en ze in het boek een afmeting van 140 cm nodig hebben.
Mijn picknickdekentje is dus een beetje kleiner uitgevallen, maar met 120 cm op 120 cm, kunnen we er toch gezellig met z'n tweetjes op.
Het stofje dat bovenaan werd gebruikt is van Timeless Treasures fabrics of Soho: mini fish. Voor de onderkant gebruikte ik een dikke blauwe katoen die van ver wel wat weg heeft van een donkere jeansstof.

De lintjes om het picknickdeken dicht te knopen, maakte ik opnieuw uit de visjesstof.

We zijn er helemaal klaar voor!

Timeless Treasures fabrics of soho mini fish gekocht bij stoffen van leuven
Blauwe katoen gekocht bij bambiblauw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten