vrijdag 2 januari 2015

Moelleux van chocolade met ganacheparel

Op oudejaarsavond werden we bij vrienden uitgenodigd voor het diner. Iedereen maakte een gang klaar en ik mocht het dessert voor mijn rekening nemen. Ik nam mijn dessertenbijbel van Roger Van Damme bij de hand en "het lief" mocht uit 3 initiële keuzes zijn favoriet halen. De chocolademaniak in hem haalde de bovenhand en het werd een chocolademoelleux met ganacheparel.
Als afwerking op het bord maakte ik een chocoladecrunch die onder het bolletje vanille-ijs kwam en bovenop de moelleux kwam een tuille van sesamzaad.
Na enkele pogingen waarbij er toch telkens een beetje van de moelleux onder de ringetjes vandaag liep bij het bakken, legde ik op het belangrijke moment een perfect parcours af! Het jaar werd goed ingezet!

1 opmerking: